Cursuri engleza in scoala si liceu. De ce nu am putut invata engleza ?

Wednesday, June 1, 2011  at 1:33 AM
Cu siguranta ne aducem bine aminte de perioada scolii. Majoritatea dintre noi am facut ore si cursuri de engleza atit in scoala generala dar si in liceu. Totusi cati dintre noi ar putea spune cu mana pe inima ca a ajuns sa vorbeasca limba engleza, strict in urma acelor cursuri predate atunci ? Indraznesc sa cred ca nu prea multi. De ce nu am reusit sa ajungem sa si vorbim engleza bine, dupa ce am trecut de acest episod al educatiei noastre ? De mine cel putin, vorbitul in engleza nu s-a lipit in scoala generala sau in liceu.

Ori de cate ori deschideam manualul, nu reuseam sa vad decat gramatica, vocabular si exercitii. Cu alte cuvinte doar chestii care, daca stam sa analizam un pic, iti solicita doar capacitatea de memorare. Sa memorezi expresii si reguli gramaticale noi. Probabil ca la finalul scolii, reusisem sa invat engleza dar categoric nu sa o si vorbesc.

Daca ma uit acum in urma, realizez ca pina la a reusi sa vorbesc limba engleza bine, cea mai benefica si relevanta influenta pentru mine au avut-o muzica, filmele, desenele animate si canalele de stiri in engleza pe care le urmaream. Auzind in mod repetat, zilnic chiar fraze, refrene si replici, am reusit incet incet, sa-mi formez urechea pentru aceasta limba. Cu timpul, mi-a fost din ce in ce mai usor sa reproduc verbal ceea ce auzeam, dar si sa inteleg din ce in ce mai mult.

Un mare plus zic eu, este si acela ca am prins dupa ureche multe dintre acele fraze si exprimari care au sensul lor doar rostite in limba engleza. Nu rare au fost ocaziile cand am observat persoane cu evidente cunostiinte si vocabular de engleza, incercand fara succes sa se faca intelese, tocmai din acest motiv.

Concluzia care o pot trage eu din toate astea este ca, nu ai nevoie de gramatica unei limbi straine pentru a ajunge sa o vorbesti. Nici nu cred ca este posibil sa poti vorbi engleza iar in acelasi timp, moment de moment, sa ti cont si de gramatica. Singurul mod eficient de a invata limba engleza, este sa o auzi si sa o vorbesti chiar tu. Lasa televizorul sau radio-ul sa functioneze pe un post in engleza, atunci cand te invarti prin casa cu treburi. Apeleaza la engleza online (gasesti cursuri engleza in format audio chiar la noi pe blog), puneti castile pe urechi si incepe sa pronunti si sa repeti ceea ce auzi. Astfel ai cele mai mari sanse sa inveti mult mai repede aceasta limba.

Nu va faceti griji daca un strain ar putea avea dificultati sa va inteleaga. Aveti curaj si incercati sa vorbiti in engleza, chiar daca voua va suna foarte prost ceea ce va iese pe gura. Trebuie sa va ganditi ca, in cel mai rau caz, oricum engleza voastra va fi mai buna decat romana stiuta de strainul cu care ne conversam.


No comments:

Post a Comment